Maastikurajad, Soodla polügoon

Soodla polügoon
Tuntud veel kui: NSVL Kaitseministeeriumi Pavlovi nimelise metsamajandi Pavlovi ja Primorski metskond

Vaadatud: 17425

vahejoon

Asukoht: Sõites mööda Piibe maanteed Aegviidu poole, jääb paremale Raudoja paisjärv (otse tee ääres), sealt edasi 3,5km pärast tuleb keerata vasakule minevale asfaltteele, mis viib polügoonile (1.5km). Tee on kohati päris halb.

Omadused: mõned ~4m kõrgused pehmed liiva künkad, pikad liivasirged ning veehoidla poolses ääres ka mudaseid teid. Polügoonist lõuna pool asuv Koitjärve raba kuulub Põhja-Kõrvemaa maastikukaitseala alla!

Omanik/tasu: Eesti Kaitsevägi / tasuta

Kordinaadid: 59°22'49'' N / 25°32'22'' E --- 59.380390 N / 25.539370 E

Google Maps link -=|=- Regio kaardi link -=|=- Youtube video

Kes & Mis: 1953 hävitas nõukogude armee piirkonnas kõik majapidamised ning rajas Koitjärvelt Tapani ning Aegviidu lähistelt Peterburi maantee lähistele ulatuva 330 km² suuruse Nõukogude armee õppepolügooni. Ühtekokku jäid polügooni alla 300 talu maad (kohalikud elanikud sunniti lahkuma või küüditati). Ametlikult oli tegu NSVL Kaitseministeeriumi Pavlovi nimelise metsamajandi Pavlovi ja Primorski metskonnaga. Vene- ja lätikeelsed sildid teede ääres keelasid sisenemise. Siin harjutati lahinglaskmist käsirelvadest, kahuritest ja raketiseadeldistest, tehti tankiõppusi ning pommitati lennukitelt ja helikopteritelt.
1990 vene sõjaväe lahkudes polügoon likvideerus ning nüüd kasutab Eesti Kaitsevägi õppepolügoonina ala Valgejõest paremale, muus osas moodustati 1991 Põhja-Kõrvemaa Maastikukaitseala.